3×22 – Twin Peaks – vendégünk Juhász Viktor

3×22 – Twin Peaks – vendégünk Juhász Viktor

Harmadik évadunkat több szempontból is különleges adással zárjuk: Juhász Viktor visszatér, hogy az ikonikus Twin Peaks sorozatról beszélgessen velünk. David Lynch és Mark Frost alkotása idén tért vissza, nekünk viszont akadt bepótolnivalónk az eredeti sorozatból, mielőtt belevághattunk volna az új, harmadik évadba.

Az adás elején túlesünk a nehezén, és gyorsan lezavarjuk a második évad második felével kapcsolatos problémákat: pontosan hanyadik résznél siklott ki valami az eredeti Twin Peaks sorozatban? Hol érhető tetten leginkább David Lynch és Mark Frost hiánya? Mi az, ami mégis megdobogtatja egy vérbeli rajongó szívét ezekben az utolsó epizódokban? Azért a határozottan jó első tizennégy részről már szívesebben emlékszünk meg, feltárva azt is, mitől számít tényleg forradalmi tévésorozatnak a Twin Peaks. Hogyan házasítja a krimit a szappanoperával, a kertvárosi humorral és a horrorral Lynchék sorozata? Rengetegen utánozzák a Twin Peakset, de megállják a helyüket ezek az összehasonlítások, és megállja ma a helyét a trónkövetelőkekkel szemben ez az 1990-es sorozat? A Twin Peaks: Fire Walk with Me című egészestés előzményfilmet is kibeszéljük, rögtön össze is hasonlítva azt az új évaddal, a huszonöt évvel későbbi folytatással.

Az extrahosszú adáshoz mellékelünk egy sor kivágott jelenetet is, amelyben szót ejtünk Kyle MacLachlan karrierjéről, David Duchovnyról, baglyokról, hogy hova lett a gimis sztoriszál, és továbbiakról.

Linkek

3 hozzászólás

  1. TP fanatikus vagyok, így szeretem falni az ezzel kapcsolatos tartalmakat. Igazán kár ezért a podcastért, nagyon szerettem volna végighallgatni, de a második szezon miatti szüntelen sopánkodás teljesen elvette a kedvemet. Tisztában vagyok azzal, hogy bizonyos részek (pontosabban a 19.-től a 24.-ig) művészileg nem érnek fel az azt megelőző epizódok színvonalával, ám fontos mitológiai építő elemek vezetnek fel, amelyek kulcsfontosságúak a továbbiakban. Windom Earle karaktere nem marad kihasználatlan potenciál szinten, az indoklásotokkal nem értek egyet. És így eljutottam a ti podcastetek kritikájához: nem igazán világos, hogy kinek szántátok? Rajongóknak biztosan nem, hiszen azok megpróbálják a jót látni a rosszabb részekben is (mint én is), és vehemensen védik kedvencüket, persze nem a James-Evelyn Marsh, illetve a kicsi Nicky szálat, ok, az már valóban gáz. Ám ne felejtsük el, hogy 23 éven keresztül (amíg be nem jelentették a folytatást) csupán ezek maradtak a hardcore-nak. Azok, akik nem szeretik, vagy halvány lilájuk sincs, tutira nem fogják meghallgatni a műsorotokat. Persze értem én, objektívnek kell maradnotok, de az arányokat eltoltátok. A kedves TP rajongóknak pedig inkább az Obnoxious and Anonymous féle TP YouTube podcasteket ajánlom. Minden jót!

  2. Már bocsi, de össze hordatok hetet havat. 🙂 (a 36. percnél tartok de már annyit mérgelődtem)
    Az ABC tévécsatorna és David Lynch legnagyobb vitája elsősorban nem abból fakadt, hogy erőszakos volt a gyilkos jelenet, hanem, hogy David Lynch be akarta mutatni egy érett férfi és egy kamasz diáklány (Cooper&Audrie) szerelmét. Néhány epizódban érezni is ezt a vonalat, de a csatornának ezen beleszólása volt az utolsó csepp a pohárban Lynch-nél.
    Frank Silva (Bob) Laura szobáját rendezte mint díszlet munkás, amikor Lynch meglátta, és forgattak is egy rövid snitett, ahogy az ágy mellett guggol. A tükrös részt csak ezután! vették észre, de mivel a Laura anyját játszó színésznő (Lynch elmondása szerint) elsőre tökéletesen hozta az álomból felriadást, nem akarta újra forgatni! Innen indult a Bob szál!
    Az európai filmváltozatban a vörös szobás jelenet kb 2 perc, és csak az a zárójelenet amiben lelövik Bob-ot (aki gyakorlatilag egy csöves suttyó) nincs benne a sorozatban. Végighallgatom mert TP fun vagyok és érdekelnek mások véleményei de tessék felkészülni mielőtt leültök! 😛 😀

Vélemény, hozzászólás?