Barion Pixel
7×12 – Amadeus – vendégünk Cyclo

7×12 – Amadeus – vendégünk Cyclo

1984-be érkeztünk, és az év legnagyobb Oscar-nyertes filmjét pótoljuk be: Miloš Forman életrajzi drámáját, az Amadeust csak Péter nem látta még, de András is szívesen újranézte. Visszatérő vendégünknek, Cyclónak pedig az egyik kedvenc filmjéről van szó, így nem hagyhattuk ki az alkalmat, hogy visszahívjuk a podcastba, és kivesézzük vele ezt a nyolc Oscar-díjas alkotást.

Hogyan öregedett az Amadeus? Nem ez az első kosztümös filmünk, és megnézzük, hogy a témához társított képzetek – modoros előadásmód, lassú tempó – mennyire igazak ezúttal. Meg kell vitatnunk azt is, hogy mi a helyzet Tom Hulce Mozartjával, mitől működik az ő alakítása, és miért esett vajon Forman választása egy relatíve ismeretlen színészre. F. Murray Abraham Oscar-nyertes szerepéről is kimerítően beszélünk: milyen árnyalatokat tud beletenni Abraham az alapvetően “gonosztevői” szerepbe? Milyen úgy nézni a filmet, hogy nem a zsenivel azonosulunk? A színfalak mögé is benézünk, kezdve a fények használatától a Vasfüggönyön innen zajló forgatás részleteiig. Végül megválaszoljuk a mindannyiunk oldalát furdaló kérdést is: melyik Miloš Forman fő műve, ez vagy a Száll a kakukk fészkére?

Az adás végén Cyclo sem maradhat ki a visszatérő blokkjainkból, ahol ismét megtekintjük az év tíz legsikeresebb filmjét, valamint a legfontosabb Oscar-kategóriákat is, hogy további tanulságokat vonjunk le a díjazott és az anyagilag sikeres filmek szétválásáról. És persze remake-eljük az Amadeust is egy teljesen más műfajban. Ha nektek van elképzelésetek, milyen szereposztással és melyik rendezővel lehetne újra leforgatni Mozart és Salieri rivalizálását, küldjtétek el nekünk az ötleteiteket!

Linkek

Nézz szét a merch boltunkban!