Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:51:50 — 77.4MB)
Feliratkozás: Spotify | RSS | További lehetőségek
Előző alkalommal CyClo, azaz Mikó László vendégeskedett nálunk, és egy hiányosságát pótolta. Ezúttal az egyik kedvencét hozta el, ez pedig a Cidade de Deus, magyarul az Isten városa (angol nyelvterületen City of God néven ismert a film). A filmet Fernando Meirelles és Kátia Lund rendezte. A brazíliai Rio de Janeiro egyik szegénynegyedében játszódó történet 2002-ben jelent meg, Amerikában a 2004-ben megrendezett Oscar-díjátadón jelölték négy kategóriában (fényképezés, vágás, forgatókönyv, rendezés). Bár a legjobb idegen nyelvű film kategóriájába nem került be, 2002-2003-ban rengeteg egyéb filmes elismerésben részesült, és számos kritikus toplistáján is előkelő helyet kapott.
Az elején azzal kezdjük, ki mikor látta a először az Isten városát. Mekkora hatást gyakorolt ránk a film? Mennyi mindenre emlékeztünk belőle, és mit változtatott meg az újranézés? Milyen volt most először látni ezt a filmet? Mi volt a filmrendezésben Fernando Meirelles szerepe, és mivel foglalkozott Kátia Lund? Megbeszéljük, milyen hatásokból táplálkozhatott az Isten városa, és nyomokban felfedezni véljük azt is, hogy ez a film milyen hatást gyakorolt későbbi produkciókra. Hogyan rokonítható Merielles és Lund rendezése Danny Boyle Gettómilliomosával, vagy a Judas and the Black Messiah-val? Kibeszéljük a film történetmesélési arzenálját a szétzilált időrendtől a kamerakezelésen át, és persze beszélünk a gyerekszereplők alakításáról is. Hogyan éri el a film, hogy egyszerre izgalmasan és komolyan vehetően mesél egy valós társadalmi problémáról?
Linkek
- A Vakfolt podcast Patreon-oldala
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- CyClotronic a Twitteren: @CyClotroniC_
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]