11×32 – The Witch

11×32 – The Witch

Márciusban a Vakfolt podcast társalgóban megrendeztünk egy March Madness játékot, ahol hatvannégy 32 év alatti színész közül választottuk meg a legjobbat, legtehetségesebbet, leginkább kedveltet. A versenyt ugyan Florence Pugh nyerte, és meg is koronáztuk a győzelmét egy Midsommar-kibeszélővel, de úgy éreztük, hogy a második helyezettet is megilleti a kiemelt figyelem. A döntőben ugyanis Anya Taylor-Joy csupán egyetlen szavazattal maradt alul. Az őszi menetrendünkben is akadt egy szabad hét, ezért Anya második helyezését a The Witch (A boszorkány) című filmmel honoráljuk. Robert Eggers rendezését 2015-ben mutatták be. A filmben felbukkan még Kate Dicke és Ralph Ineson.

Működik-e horrorfilmként A boszorkány? Milyen motívumokat, milyen mondanivalót boncolgat Robert Eggers a sztoriban? Beszélünk arról, hogy milyen a korhű nyelvezetű, tizenhetedik századi történetet moziban és milyen otthon befogadni. Mik azok a megoldások, amelyeket Robert Eggers továbbvitt a The Lighthouse (A világítótorony) című filmjébe is? Mi az, ami jobban működik A boszorkányban, mint A világítótoronyban? Miért fontos a korhűség ebben a folk horror történetben? Beszélünk Anya Taylor-Joy alakításáról, és méltatjuk Kate Dickie-t és Ralph Inesont is. Miért Black Phillip a film valódi sztárja?

Linkek

Tetszett az adásunk? Támogasd a Vakfolt podcastot a Patreonon!

Lapozás

«

Vélemény, hozzászólás?