11×37 – A hét szamuráj – vendégünk Madarász Isti

11×37 – A hét szamuráj – vendégünk Madarász Isti

Vendég évadunkba ellátogatott Madarász Isti rendező is. Elsőként egy olyan filmet pótoltunk vele, amely egyben az első betekintése volt a rendező életművébe: ez Kuroszava Akira (angolosan Kurosawa Akira) filmje, A hét szamuráj 1954-ből (eredetileg Sicsinin no szamurai, angol címén Seven Samurai). A főszerepben Mifune Toshiró látható. A történelmi kalandfilm elnyerte Velencében az Ezüst Oroszlánt, és két Oscar-jelölésig vitte, továbbá rengeteg hollywoodi filmet inspirált, köztük A hét mesterlövészt.

Milyen elvárásokkal szabad leülni egy legendás magnum opus elé, és vajon sikerülhet-e megugrania azokat egy közel hetvenéves filmnek? Miben tudja leiskolázni Kuroszava a mai akciórendezőket? Beszélünk a rendező gyakran bevált fogásairól a hosszú egysnittesektől kezdve a tömegejelenetekig. Miben lehetett formabontó a japán szamurájos (dzsidai-geki) filmek között a maga idejében A hét szamuráj? Mitől emelkedik ki ez a film Mifune Toshiró gigászi karrierjéből? Összehasonlítjuk azzal, amit a Yojimbóban láttunk tőle, és persze megpróbáljuk A hét szamuráj karaktereit megfeleltetni A hét mesterlövész főszereplőinek is.

Linkek

Tetszett az adásunk? Támogasd a Vakfolt podcastot a Patreonon!

Lapozás

« »

Vélemény, hozzászólás?