Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:33:54 — 65.1MB)
Feliratkozás: Spotify | RSS | További lehetőségek
A három évvel ezelőtti Titanic filmfesztiválos adásunk vendégei tértek vissza, és pótoltunk velük egy közös vakfoltot. Vörös Eszter és Szabó Dominik (Ekultura) a Werckmeister harmóniák című filmet választották, Tarr Béla rendezését 2000-ből. A film és az alapjául szolgáló regény írója Krasznahorkai László, Tarr Béla társrendezője Hranitzky Ágnes. A zenét pedig természetesen Víg Mihály szerezte.
Az adás elején beszélünk arról, ki hogyan áll Tarr Béla filmográfiájával, miket láttunk eddig, és milyen elvárásokkal ültünk le a Werckmeister harmóniák elé. Beszélünk arról is, mennyire ismerjük Krasznahorkai bibliográfiáját. Aztán elmerülünk a Werckmeister harmóniákban: mennyire tudott bennünket beszippantani a slow cinema? Melyik jelenetek voltak a legemlékezetesebbek? Milyen allegóriákat tudtunk felfedezni ebben a sűrű szövésű történetben? Miket reprezentálnak a főszereplők, Valuska, Eszter úr, és a Herceg? Hogyan értelmeztük a film apokaliptikus kórházas jelenetét?
Linkek
- A Dominik által szerkesztett Ekultúra
- Eszter a Twitteren: @wory04
- Dominik a Twitteren: @dominikblasir
- A Vakfolt podcast Patreon-oldala
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]