Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:23:37 — 58.7MB)
Feliratkozás: Spotify | RSS | További lehetőségek
1975-ben maradunk, és Mészáros Márta Örökbefogadás című filmjét nézzük meg. A rendező volt az első magyar, akinek a filmje kijutott a Berlináléra, és ott – első rendezőnőként és első magyarként – rögtön el is nyerte az Arany Medvét. Ezen kívül a film (Koltai Lajos operatőr közreműködésével) 4K-ban restaurálva a Criterion Collectionben is megjelent, ezzel Mészáros Márta lett az első magyar, aki bekerült a gondosan válogatott gyűjteménybe.
Beszélünk arról, hogy milyen élményeit dolgozta fel Mészáros Márta a filmben, és milyen egyéb önéletrajzi ihletésű történetek kísérték végig az eddigi karrierjét a kilencvenéves rendezőnek. Feminista film az Örökbefogadás? Beszélünk a két főszereplőről: Katáról (Berek Kati) és Annáról (Vígh Gyöngyvér): miért zárkózottak, és hogyan nyílnak meg egymásnak a történet során? Milyen rendezői eszközökkel hozza közel a karaktereit a nézőhöz Mészáros Márta? Miért lehet bátran összehasonlítani a stílusát Agnès Vardával? És hogy jön a képbe Chloe Zhao? Meg lehet fejteni a két záróképet, amelyekkel a főszereplőktől veszünk búcsút?
Linkek
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- A Vakfolt Patreon-oldala
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- A főcímzenéért köszönet az Artur zenekarnak
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]