Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:21:27 — 57.3MB)
Feliratkozás: Spotify | RSS | További lehetőségek
A 90-es évekbe érkeztünk a magyar filmes évadunkban. Fehér György összesen két egész estés mozifilmet rendezett, közülük az első a Szürkület 1990-ből (vagy 1989-ból). Friedrich Dürrenmatt Az ígéret című regényének nem ez volt az első, és nem is az utolsó feldolgozása. (Második játékfilmje, a Szenvedély, A postás mindig kétszer csenget adaptációja.) A film egyik főszereplője a nemrég elhunyt Haumann Péter, mellett Derzsi Jánost és Pogány Juditot láthatjuk.
Honnan indult Fehér György, mit kell tudni a munkásságáról? Hogyan fonódik össze ez a film az 1987-es Kárhozattal Tarr Bélától? Mi lehet az eredete ennek az apokaliptikus “fekete széria” irányzatnak, amit a két rendező képvisel? Beszélünk Friedrich Dürrenmatt forrásművéről és az abból készült adaptációkról is. Miket változtatott az eredeti műhöz képest Fehér György? Milyen összehasonlítani a Szürkületet Sean Penn filmjével, Az ígéret megszállottjával? Beszélünk Haumann Péterről is, és azon is gondolkodunk, mennyire műfaji és mennyire szerzői ez a film.
Fotó: filmarchiv.hu
Linkek
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- A Vakfolt Patreon-oldala
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt podcast a YouTube-on
- A Vakfolt podcast a Spotify-on
- A Vakfolt podcast a Google podcasts oldalán
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- A főcímzenéért köszönet az Artur zenekarnak
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]