Barion Pixel
Hercules (Herkules, 1997, Clements & Musker) – vendégünk Rácz Viktória

Hercules (Herkules, 1997, Clements & Musker) – vendégünk Rácz Viktória

A Herkules című rajzfilm a Disney reneszánszának fontos állomása volt: a hatalmas várakozásokkal övezett film minden eddiginél merészebben ötvözte a 2D-s, hagyományos animációs technikákat a 3D-s digitális megoldásokkal. A mozipénztáraknál azonban alulteljesített fiú mozinézőket is megcélzó hősmítosz: Rácz Viktóriával beszélgettünk a filmről, és megpróbáltuk megfejteni, mi lehetett az oka a sikertelenségének.

Kicsoda Ron Musker és John Clements, akiknek a neve egybeforrt a Disney stúdió 90-es évekbeli reneszánszával? Miért készített a rajzfilmgyár egy kimondottan komikus, kevésbé komoly történetet a fajsúlyosabb alkotások (Az oroszlánkirály, Pocahontas, A Notre Dame-i toronyőr) után? Beszélünk arról is, milyen technikákat alkalmaztak a rendezők a film elkészítése során, amelyek kiemelték a Herkulest a kortársai közül. Alaposan végignézzük a szereplőgárdát: együgyü himbo lenne a főhős, vagy árnyaltabb figura ennél? Mi teszi a szerelmét, Megarát, komplexebb karakterré a szokásosnál? Hogyan lett a James Woods által alakított Hádész az egyik legegyedibb Disney-gonosztevő? Miért egyedi a Herkules hősmítosza? A Herkules humoráról, anakronizmusairól is beszélünk: működtek a popkulturális kikacsintások, vagy túlságosan megelőzte a korát a mindenből gúnyt űző szuperhősmese? Beszélünk a magyar szinkronról is, na és persze az elkerülhetetlen élőszereplős változaton is köszörüljük a nyelvünket.

Ha tetszett az adásunk, támogass bennünket a PatreononCsatlakozz a Facebook-csoportunkhoz is!

További linkek

Nézz szét a merch boltunkban!

Privacy Preference Center