Az animációs évadunk finisébe érkezve a stop-motion, vagyis a bábanimáció műfajával is megismerkedünk. A módszer legjelesebb képviselője a Laika stúdió, amelynek az első egész estés mozifilmje a Coraline volt 2009-ben. Az alkotást Henry Selick (Karácsonyi lidércnyomás) rendezte Neil Gaiman kisregényéből. Az adásunk vendége Lepp Tünde a Popkult, csajok, satöbbi podcastból, a műsorvezetők pedig – rendhagyó módon – CyClo, András és Péter.
Mi a stop-motionben immár húsz éve brillírozó Laika stúdió története, amely az Utódlást is megszégyenítő részletekkel van teli? Mit kell tudni a Coraline című kisregényről, és hogyan került az adaptáció lehetősége Henry Selickhez? Neil Gaiman stílusát is megvizsgáljuk, hogy rájöjjünk, mitől kompatibilisek annyira Selickkel. Beszélünk magáról a stop-motion technikáról is, és bemutatjuk, hogy a híresen embert próbáló animációs médiumon belül miért a leginkább embert próbáló ez a változat. A Coraline vizuális történetmesélését is kielemezzük, a színek és a használatától kezdve az alakok ábrázolásáig. Milyen technikai trükkökkel nyűgöz le Henry Selick? Milyen történetmesélési fogásokkal lep meg Neil Gaiman?
Ha tetszett az adásunk, támogass bennünket a Patreonon! Csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz is!
További linkek
- A Popkult, csajok, satöbbi weboldala és a Facebook-oldala
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt podcast a YouTube-on
- A Vakfolt podcast a Spotify-on
- A Vakfolt podcast a Google podcasts oldalán
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- A főcímzenéért köszönet az Artur zenekarnak
- Tünde a Twitteren: @lobo1tomia
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]