Podcast: Play in new window | Download (Duration: 1:07:02 — 46.0MB)
Feliratkozás: Spotify | RSS | További lehetőségek
Alfred Hitchcock minden idők egyik legtermékenyebb rendezője, nem egyszer sikerült egy éven belül két mozival is előállnia. Nincs azonban még egy olyan éve, mint az 1954-es, amikor két akkora klasszikust hozott egyszerre tető alá, mint a Dial M for Murder (Gyilkosság telefonhívásra) és a Rear Window (Hátsó ablak). Mindkét filmben Grace Kelly játssza a női főszerepet.
A Dial M for Murder a maga idejében nem volt sikeres, ma viszont Hitchcock legtöbbet méltatott filmjei között szerepel. A Rear Window ellenben már a bemutatásakor is kassza- és kritikai sikert könyvelhetett el. Ráadásul az előbbit Alfred Hitchcock a szülőhazájában forgatta, utóbbit pedig Amerikában, így a stáb jelentős része is lecserélődött. Azért rengeteg a hasonlóság is, hisz mindkét film lényegében egy helyszínen játszódik. Melyiket milyen vizuális történetmesélési trükkökkel dobja fel a legendás krimirendező? Melyik történet mesélteti jobban magát a filmvásznon? Melyik film Grace Kellyje érdekesebb? És melyik férfi főszereplő lopja be magát a szívünkbe, James Stewart Robert Capáról mintázott kalandvágyó fotósa, vagy Ray Milland csavaros észjárású gonosztevője?
Linkek
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- Vakfolt versus az Apple podcasts oldalán
- Feliratkozás a Vakfolt versus podcastra Android készülékeken
- András a Twitteren: @gaines_
- Péter a Twitteren: @freevo
- Versus főcímzene: Ikebe Shakedown: Penny the Snitch (Live at WFMU)
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]