A héten lezárjuk a három filmes film noir thriller miniblokkot. Visszatérünk Orson Welleshez, akivel színészként találkoztunk néhány hete, ezútttal nemcsak a megkérdőjelezhető moralitású mellékszereplőt, hanem a rendezőt is üdvözölhetjük benne. A Touch of Evil (A gonosz érintése) a film noir klasszikus korszakának a végén megjelent, rengeteg szempontból formabontó műfaji darab. A főhőst Charlton Heston (Tízparancsolat, Ben-Hur, A majmok bolygója) játssza, a párját Janet Leigh (Psycho).
Miért nevezte Pauline Kael “rikító” thrillernek Welles rendezését? Mik azok a rendezői fogások és filmkészítési technikák, amelyekkel Orson Welles saját territóriumot kolonizált magának a hollywoodi gyártás mezsgyéjén? Milyen szempontokból tekinthető határátszegő, tabufeszegető történetnek A gonosz érintése? Az Orson Welles által játszott Quinlan nyomozó hatásáról is beszélünk a mai kor antihőseire és rossz zsaruira.
Ha tetszett az adásunk, támogass bennünket a Vakfolt Extrával! Csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz is!
Mostantól Vakfolt logós pólót és egyéb kellékeket is szerezhetsz magadnak a webshopunkból!
További linkek
- A Vakfolt podcast Facebook oldala
- A Vakfolt podcast az Instagramon
- A Vakfolt podcast a Twitteren
- Vakfolt címke a Letterboxdon
- A Vakfolt podcast a YouTube-on
- A Vakfolt podcast a Spotify-on
- A Vakfolt podcast a Google podcasts oldalán
- A Vakfolt az Apple podcasts oldalán
- A főcímzenéért köszönet az Artur zenekarnak
- András az X-en: @gaines_
- Péter az X-en: @freevo
- Emailen is elértek bennünket: [email protected]